6 jan. 2010

Favvosar att ha på

Nu glömde jag ju! Enda anledningen till att jag satte mig med datorn var att jag helt enkelt (enbart för er skull!) skulle göra en lista på världens 5 godaste smörgåsar. Herregud, hur kunde jag missa detta i nattsvamlet?? Tur att minnet sprang i kapp mig - det där kunde gått illa...!
(Robin fick också vara med och göra sin lista för annars blir han ledsen. Observera våra bra namn på listorna)

Julia's fantastiska ULTIMATA Top-5 smörgåslista

5. räkmacka med riktiga räkor och hemgjord majjo
4. köttbullar med rödbetssallad (Rydberg's light är bäst!), persilja och apelsin
3. dansk stark ost med massor av lemoncurd!
2. ägg och kaviar, en klassiker. ägget skall vara lite kletigt.
1. leverpastej och smörgåsgurka - den oslagbara kombinationen!

Robin's favoritmackor-alla-gånger

5. herrgårdsost och björnbärsmarmelad (robin älskar allt med björnbär...)
4. kyckling- och curryröra, gärna med syrligt äpple
3. köttebullar och rödbetssallad
2. brie- och salami på ciabatta
1. klassik räkmacka

Så barn. Nu kan ni sova gott ;)

Luutra

Inga kommentarer: