27 jan. 2010

Farligt nära schak-matt.

Ligger i sängen och läser. CSN har löst sig, typ i alla fall. Om en vecka skulle pengarna komma. Alltid något.

Igårkväll kom Dixie in, alldeles snöig och puffig. Hon såg sådär mysig ut som bara Dixie kan göra, så jag plockade upp henne och skulle gosa. Tappade henne i golvet lika snabbt - BLÄ! Katten luktade gammal död fisk! Robin luktade och konstaterade att hon luktade "ruttet", bokstavligt talat alltså.
Plötsligt pep hon och bet Robin. Min fina kisse har aldrig bitit någon!
Efter lite undersökande hittade vi ett sår på sidan av magen som såg rent och fint ut på utan men som hade en stor klump under. Fy fan säger jag bara, vad det luktade... Snuddade det och var bara rann ut, men katten skrek såklart.

Nu ligger min lilla ögonsten på Västra Djursjukhuset, såret skall dräneras och Dixie skall få en ordentlig omgång antibiotika. Dom skulle behöva söva henne för hon skulle får en sådan där snygg "dräneringspump" fastsydd som skulle sitta på i 4 dagar.
Jag tycker synd om Dixie och plånboken tycker synd om mig. Uss!

Till jobbet om ett par timmar. Skall först till posten och posta en bok jag sålt. In med kulorna!
Luutra

Inga kommentarer: