27 feb. 2011

Avstämning.

Nu var jag hemma igen! Det blev en lång dag på Stadsbiblioteket med massa läsning, så jag är nöjd hittills. Bara två kapitel kvar att läsa på den här avhandlingen, innan det är dags att ta i tu med den andra. Och jag måste säga att den känns ganska lockande faktiskt, titeln är Blått blod och liljevita händer. – En etnologisk studie av aristokratiska kvinnor 1850-1900. Mums!

Ikväll skall jag laga soppa (om motivationen återfinns) och bara ta det lugnt. Det är en klar fördel med att få gjort det man skall göra på dagarna, då slippar man strö-pluggandet och ångesten på kvällen och kan ta det lugnt hemma istället. Mer på det!

Om jag inte minns fel så är det dessutom min och Alex prata-på-Skype-dag idag, så jag får se till att hålla mig online vid tio-snåret. Vanliga telefonsamtal pågår i en halvtimma, vi kan lätt prata i timmar! Så är det när man vistas på olika kontinenter!

Inga kommentarer: