14 feb. 2011

Morgontankar -

Morgon! Efter en skönt natts sömn så känner jag mig lite mera "redo". Hrm, just så ja. REDO.

Kaffet rinner ner ute i köket och diskberget är borta. Jag hann ta en dusch och slänga på mig lite kläder som kändes bra. För visst är det så tjejer? Blir kläderna fel redan på morgonen (eller håret...) så är ribban för dagen lagd så att säga. Det börjar där och avslutas i fullständigt kaos. Man blir sen, man är sur, man glömmer saker, man stöter på folk man inte hade velat stöta på (i just de kläderna) och man bränner maten. Tappar bestick och dragkedjan i jackan går sönder. I hörlurarna sjunger man dålig musik och regnet faller tungt samtidigt som det blåser upp till kuling. Busskortet har gått ut och plånboken är glömd hemma. Så är det när man väljer fel kläder!

Men, idag känd det som sagt bra. Jag har mörka jeans, min vita fjärilstunika och en svart kofta, sådär lagom mysig. Sminket sitter bra men jag hade gärna haft liute mer färg i ansiktet. Våren kommer snart.

Nu skall jag sätta mig och dra en text eller två tillsammans med lite katte och fil&müsil. Tända ett par ljus och ladda inför dagen. Klockan 10 skall jag träffa "min" präst och klockan halv 1 skall jag på lunch. En och en halv timma senare skall jag möta upp Ida för att kopiera och plugga. Fler timmar på dygnet var det ja...
Ha en fin dag, allesammans!

Inga kommentarer: