11 feb. 2011

Raw.

Hemma. Igen. Ensam. Varför är det så tråkigt att vara ensam? Maten smakar sämre, filmen känns tråkigare och huset ekar sådär konstigt tomt. Till och med katten är borta. Dumma katt.

Klockan är 10 - det är fredag - och jag har inget bestämt för mig imorgon. Jag ångrar lite att jag inte gjorde upp någon plan för kvällen, förutom att sitta här och uggla och leka med katten (som uppenbarligen inte vill hänga med mig). Jag hade ju kunnat ränna på barer med någon kompis?

Jag får väl försöka roa mig på något annat sätt. Jag har mängder av böcker som jag säger att jag skall läsa någon gång när jag får tid. Kanske det? Jag har i flera veckor planerat att baka cornbread, kanske kan jag ställa mig och göra det? Då har jag nybakt till morgonkaffet. Jag borde gå in på kontot för att få lite översikt och kika på hur vi bedgeterar för resten av månaden. Vore inte det vettigt? Eller så kanske jag skall gå ut och leta efter katten?
Eller så skiter jag i allt och bara sitter här hela kvällen. Det är ju också ett alternativ.


Inga kommentarer: