26 feb. 2011

Brister.

Jobb jobb jobb.

Läget är stilla och jag har rast. Humöret är slightly bättre. Robin (stackaren) är hemma och städar förrådet, han lät mindre lycklig när jag pratade nyss med honom på telefon. Jag får vara en god hustru och åka hem och laga god torsk till honom sedan. Jag tror det blir torsk i paket med kryddning á la Västindien. Lime, anchochili, röd paprika och några stänk med min mangosalsa borde göra ticket. Vi får se!

Hur gick det med plugget igår? Nja, sådär. Jag får strffas ikväll. Den här kvällen hade jag väl egentligen tänkt att ligga på sofflocket och titta i taket, men det går väl kanske inte riktigt ihop med att jag gjorde det hela dagen igår. Skäms.

Imorgon blir det dock andra bullar. Jag skall försöka åka in till Stadsbiblioteket hyfsat tidigt och sitta där och läsa några kapitel innan jag (förhoppningsvos) kan ta en fika med en kompis. Stan känns inte särskilt lockande, men vad gör man när det är svårt att finna ro och motivation hemma? Ibland önskar jag att jag vore sådär härligt diciplinerad, så att allt bara gick av farten. Drömma går ju alltid.

Inga kommentarer: