21 feb. 2011

Matångest & vårbäckar som aldrig kommer.

Måndag kväll. Mitt senaste craving verkar ha blivit kebab - tror jag har ätit kebabrulle tre gånger de senaste 2 veckorna. Ikväll gick det bara inte att stå emot, så jag tvingade R att köpa en rulle till mig innan han lämnade mig för nattjobb. Nu, när nästan hela kebabrullen ligger i magen, sköljer det dåliga samvetet över mig och jag inser att det kommer bli tal om en timmas promenad i rask takt imorgon. Katten också faktiskt, hon åt en hel del också. (Jag gillar det - att katten och jag både två är lika stora fastfood junkies. Vi har ett band där.)

Grämer mig lite över morgondagen. Har absolut ingen lust att sitta och åka in till stan imorgon igen i kylan, jag börjar bli trött på det här vädret nu! Ändå så gillar jag inte när folk gnäller så mycket över vädret, det är som det är och vi kan inte göra något åt det. Ändå så känner jag att kroppen längtar mer och mer efter plusgrader.

Nej, nu skall jag sluta babbla, hoppa in i duschen, ta mig något varmt att dricka och krypa ner med min iPhone och titta på repriserna av Sveriges värsta bilförare, har missat avsnitt och tycker det programmet är hysteriskt roligt. Hörs imorgon.

Inga kommentarer: