28 feb. 2011

As we lie here.

God morgon!
Klockan är halv tio och jag borde ha att igång med dagen sedan länge! Jag har inte kommit längre än ut ur duschen och hunnit ringa ett par samtal, men snart är vi igång. Bara ladda lite först. (Framför datorn.)
Måndag och ny vecka, igen. Tiden går så fort. Imorgon är det 1:a mars och då kan vi säga att det i alla fall inofficiellt är vår. För det är det ju i mars!
Idag tänkte jag i alla fall få gjort en del här hemma, typ dammsuga och diska, och sedan åka in till Kungsbacka. Jag behöver byta ett par saker (nej Robin, 36 hade jag i trosstorlek när jag var 18) och dessutom tänkte jag passa på att läsa mina två sista kapitel i avhandlingen på bibblan där.

Robin jobbar sent ikväll (ja, nästan hela veckan faktiskt), så det blir mycket ensamtid för min del. Jag skall försöka få så mycket gjort som möjligt, både med huset och med läsningen. Lika bra. Robin var sjukt duktig och tog tag i det där med förrådet i helgen, så jag tänkte vara lika duktig och börja rensa ut tvättstugan. I helgen skall vi äntligen börja måla! (Har jag bestämt.)

Vi kör en liten veckoplanering för att få lite överblick på läget:

Måndag - Kungsbacka. Läsa. Städa. Matplanera.
Tisdag - Föreläsning på morgonen. Fika med flickorna vid 11. Möte med prästen kl 16:00.
Onsdag - Frissan klockan 13:00
Torsdag - Stan och plugga. Fika med syster.
Fredag -
Lördag - Börja renovera tvättstugan.
Söndag -

Åh, jag får ångest bara när jag sitter och tittar på det. En hel del att läsa, även om jag ligger i fas, och dessutom ligger jag tillgänglig för massor av jobb i veckan. Puh!

Inga kommentarer: