15 feb. 2011

Fönster mot framtid.

Hemma och ligger i sängen - jag har haft en sjukt bra dag! På morgonen träffade jag Katinka på Prästgården och hade ett otroligt givande samtal om framtid, tro och känslan av att inte räcka till och inte veta vad man vill. Jag har fått ett stort förtroende för Katinka, det känns bra att prata med henne. I vår kommer förmodligen mitt dop kunna hållas, men jag vill ha ett par samtal till med Katinka och nästa är om två veckor. Ser redan fram emot det!

Efter samtalet med Katinka så åkte jag in för lunch med min gamla mentor från Malevik, Anna-Karin. Det var jättekul att träffa henne igen, efter alla dessa år! Vi åt falafel och pratade livet. När eftermiddagen tog vid och både de själsliga och andliga bitarna var tillfredställa så gick vi över på kunskapsbitarna. Jag träffade Ida och satt med henne i 4 timmar på Etnologen och tentapluggande. Ytterligare en givande träff under dagen, vi fick gjort en hel del! Imorgon fortsätter vi där vi avslutade. Super!

Nu skall jag ligga i sängen och jäsa efter all mat jag fick i mig innan jag hamnade här. Spaghetti och köttfärssås på Robins vis. På tv går Bukowskis, wiie! Tisdagsmys. I kylen ligger en delicato-boll. All set!
Imorgon går jag upp tidigt för att slänga in ett blogginlägg om vad jag bokat för spännande. Kommer imorgon alltså! Sov gott tills dess!

Inga kommentarer: