18 maj 2011

Dagens "jag vill ha"...

En ny kamera! Eller ja, en kamera får jag väl säga, med tanke på att jag aldrig haft någon. Många kommenterar mina bilder och frågar vad jag använder för kamera, och det får jag väl ta som en komplimang eftersom i princip varenda foto här i bloggen är taget med min iPhone och sedan fått genomgå en rejäl redigering. Utomhus blir det fina bilder, inomhus och i mörker är det skit med mobilkamera, eller i alla fall min. Jag minns en Sony Ericsson som jag hade för massor av år sedan som var helt galet grym. Man kunde ta i kolmörker eftersom det förrutom en bra blixt fanns en speciell lampa. Tänk vad utvecklingen kan gå tillbaka...

Min drömkamera är som en digitalkamera och en systemkamera i ett, den är inte så mycket större än en digital men fungerar fortfarande som en digital systemkamera... Haha, ni fattar. Dyr är den dock, i alla fall för min smala studentplånbok. Men någon gång så! 4800 kronor och den är min.




Inga kommentarer: