21 maj 2011

Kafé du Nord. (Recension)

Här om dagen så lyxade jag och Ida till det. Vi tog en långlunch från vårt plugg på pedagogen och smet iväg till Kafé du Nord och käkade dagens. Inga matlådor här inte!

Kafé du Nord är en gammal (för mig tidigare obesökt) klassiker som ligger bredvid Biopalatset och mitt i mot Saluhallen. Tänk dig känslan av äldre "kondis" möter Rasta vid E6:an. Stämningen var trevlig och ganska mysig med huvudsakligen äldre män som besökare.
Dagens var köttbullar och kostade billiga 79 kronor. Då blev det tre stora köttbullar, god sås, lingon, hemgjort potatismos (dock något klistrigt), salladsbuffé, måltidsdryck samt kaffe. Det är ovanligt nuför tiden med ställen som faktiskt serverar en klassisk dagens där allt detta ingår. Ofta får man bara maten och vatten i "dagens-priset", vilket jag tycker är tråkigt. Lokalen var som sagt trevlig och lite old fashioned vilket föll både mig och Ida på läppen. Maten var bra men samtidigt inga märkvärdigheter och servicen snabb och korrekt med en liten bambatouch. Hit går jag igen när jag vill käka billiga köttbullar och få kaffet på köpet! Kafé du Nord - 3/5!




Inga kommentarer: