12 okt. 2012

Att ställa i ett framtida sovrum.

Ända sedan jag och Robin på allvar började prata om en egen lägenhet (som senare skall resultera i en egen lite gård) så har jag knäppt av dåliga iPhone bilder i inredningsmagasin och högerklickat på fina köksbilder på nätet, nästan omedvetet. Nu när jag sitter och tittar på bilderna inser jag att min stil egentligen är ganska enhetlig.

Alla bilderna visar ganska slitna, gamla rum med mycket saker. Sådant är jag svag för. Svenskt tenn i all ära, men vem har råd? Jag nöjer mig med en kudde eller två. Att mitt hjärta ända sedan barnsben har klappat för blommiga tapeter och allmogemöbler är heller ingen nyhet, vi har redan samlat på oss en del saker som inte får plats inne i huset, men som kanske får det i ett framtida boende utan snedtak. I veckan har jag "blockat" allmogemöbler på Blocket och sprang på den här byrån med pigtittare. Jag tänkte inte så mycket på den först, men under veckan så har den växt i mitt huvud och nu ligger den och skaver mot tinningarna och vill ut. Spiken i kistan blev dessa sovrumsbilder, avknäppta i ett väntrum hos läkaren. Den småblommiga tapeten, det prydligt vikta pappret i lådorna, tänkta att förvara underkläder och årets julklappar i... Nej, jag ringer så fort tiden har blivit mer än 6 på morgonen.






Inga kommentarer: