23 okt. 2012

Keeps you wonder.

Idag vägrar kroppen helt enkelt att vakna. Det är barat en sådan morgon. Kaffe + super-smoothie skall råda bot på den problematiken och jag höjer volymen på nyheterna. Det verkar bli en ganska lång dag idag men forskarintervjuer, basgruppmöte och sedan förberedelser för uppsamlingsseminariet där jag har en extrauppgift släpandes efter mig. Nu är det fullständig nedräkning, fredag, fredag, fredag... 

Robin den stackaren vaknade förkyld, och skall dessutom gå på jouren imorgon, igen. Han verkar börja tröttna på jourarbete nu, han har kört tre veckor på fem veckor. Tur att det innebär extrapengar, om inget annat. Fina julklappar i år? Lön för mödan. Nu innan forskarintervjun (vilket löjligt ord de har satt på spektaklet) skall jag faktiskt förbi en liten specialbutik inne i stan, jag råkade se en sak i fönstret som jag vet att Robin hade älskat. Dags att gå in och kika på prislappen. Aj jäklar, kalkonen är fortfarande inte beställd. Skiva på listan.

Snart är det helg. Det innebär absolut nada för mig den här veckan. Robin kommer nog vara iväg en del och jag har lagt mig tillgänglig för jobb. Hoppas på det bästa, jag har inte fått en enda tid den senaste månaden. Tur att vår ekonomi inte står och faller med mig, om man säger så.

Nu ropar katten. Hej då.






Inga kommentarer: