10 okt. 2012

För när du ser mig.


Så ja, nu var det bara två dagar kvar på den här arbetsvecka. Eller ja, pluggveckan är det kanske för mig. Any way, Robin har precis åkt till jobbet och jag sitter och dricker kaffe och morgonbloggar. Jag älskar att gå upp tidigt på mornarna, det ger mig tid att går här hemma och pyssla innan man måste sätta igång med det där vanliga, slänga i sig frulla, bråka med dagens kläder, slita i håret och fösa ner grejerna i väskan som man tror att man kommer få användning för under dagen. Timmen innan allt det där är bästa timmen på dagen, kattmys, kaffesörplande, nätsurfande och omkringdragande i mina gamla utslitna tofflor (luddet rymmer genom tån).

Idag blir det grupparbete för hela slanten inför morgondagens seminarium. Jag gillar sociologin, men kommer dra ett lättnads suck när den sista hemtentan är över och jag kan smita hem till mina humanistiska ämnen igen i början på november. Vilka det blev ser ni här nedanför.

Nu är min mys-timma snart slut, vi hörs när jag kommer hem i eftermiddag. Då skall jag laga en chili med kakao!


Inga kommentarer: