9 okt. 2012

Kulinariska äventyr i tårtornas och skärpmatens fantastiska värld.

Det är världens minst produktiva dag idag. Jag sitter på Pedagogen tillsammans med Ida (som pluggar på i en himla hastighet), blänger n i väggen och sparkar med fötterna mot bordsbenen. Förkyld och knepiga utslag på ryggen, livet kunde helt klart varit bättre. Å andra sidan kunde det varit värre också, jag och laxsidan har precis synkat våra kalendrar och bokat in inte mindre än två lunchdejter de närmaste två veckorna. Lunchdejter av väldigt skiftande karaktär, dessutom. Den första är inbokad på Burger King (glammigt till tusen) för att vi (jag) äntligen skall få pröva deras chili cheese hamburgare. Sjukt lycklig. Självklart skall det hela förevigas och sedan slängas upp här på bloggen. Vilket ögonblick! Vilken once in a life time-upplevelse!

Nästa vecka är det födelsedag och då bär det iväg på en riktig födelsedagslunch bestående av Steinbrenner och Nybergs tårtbuffé, nästan lika fantastiskt och fabulöst som BK’s trippla chili cheese burgare. Jag har läst mig till att det egentligen handlar om en sopp/tårtbuffé, men att ingen går dit för soppans skull. Det förstår ju jag, om man säger så. Soppa, tårta, soppa, tårta… Vad väljer ni? Just det.

Nu skall jag och Ida lägga ihop här för en snabb fika innan det bär hemåt. Dålig sömn och bortavarande make innebär tidig sänggång ikväll, men kanske slänger jag upp receptet på den goda persiska grytan innan jag går till sängs. Så säger vi så länge.


       



Inga kommentarer: