15 okt. 2012

Lugn som en filbunke.

Kväll, kaffe och ensamtid vid datorn. Gymmet är avklarat och dagens middag ligger dels i magen och dels i morgondagens matlåda. Det blev enkelt idag med en het korvstroganoff med massor av kokt broccoli. Robin tittar på Walking dead och tjejerna äter kvällsmat. Allt är lugnt och skönt.

Den här hösten visar sig bli precis som jag ville, och som jag behövde. Jag har tagit några beslut som jag så här i efterhand är himla tacksam för att jag vågade ta. Livet knallar på, plugget går fint och jag har en fin höst och vinter att se fram emot. Jag fikar med vänner, begraver mig i böcker tar det hela i min takt. Sparar pengar till en lägenhet och hoppas att det blir ett mysigt krypin om något år. Träningen är igång och jag har fina saker att se fram emot. Det middagar, högtider och spännande plugg-grejer. Roliga kurser som drar igång i början av november och i januari börjar jag (förhoppningsvis) på en döspännande praktik. Då skall jag få testa mina etnologiska vingar, visa vad jag går för och hoppas på att det jag har lärt mig under de här åren sitter kvar i skallen och blir användbara i arbetslivet. I vår skall kondisen vara så pass bra att jag kan springa Vårruset. Eller i alla fall flåsa mig i genom det. Robin, vänner och familj, alla finns där och alla är fantastiska. Jag är så tacksam för er.

Jag är nöjd. Nöjd och glad. Och nyfiken på framtiden. Det är en himla bra känsla.



Inga kommentarer: