2 feb. 2010

Long time - no see

Ush vad jag skäms. Nu har jag inte bloggat på fem dagar och får faktiskt lite dåligt samvete. Inte för att jag inbillar mig att någon sitter där och faktisakt blir ledsen när jag inte uppdaterat 15 gånger om dagen om vad jag gör, äter, pluggar eller har ångest över, utan mest för mig själv. Jag gillar att blogga, klippa och klistra, det blir lite "egentid" - hur töntigt det nu än låter. Och eftersom jag på vissa plan (tro det eller ej) är ett obehjälpligt kontrollfreak så gillar jag att blogga då det hjälper mig att hålla koll på läget. Precis på samma sätt gör jag 20 budgetar i månaden (som ändå aldrig håller) och kan sitta med min kalender i timtal och ränka på timmar och ringa in namnsdagar (som jag ändå inte kommer ihåg).

Men nu de senaste dagarna har fantasin, lusten och inspirationen varit = 0. Så enkelt är det, jag har haft för mycket att göra. Legat efter i skolan, jobbat en del och haft ångest över att mina budgetar inte stämmer. Katten har varit sjuk, bilen har varit sjuk och saker har hänt. Such life.

Idag (3 dagar för sent) så skickade jag i alla fall in förra veckans inlämningsuppgift. Utan fortlöpande fotnoter och jag skäms, igen. Det verkar inte som att mitt liv går ut på något annat ibland, än att skämmas och ha ångest. Nu skall jag idag i alla fall lägga mig i sängen och lägga upp en plan samt läsa på om Kalla kriget, det skall vara inne på fredag och jag tänker fan inte vara sen nästa vecka också. Misstänker att det där MVG't i historia C snart kommer omvandlas till ett VG. Men jag har så himla mycket i huvudet, det går nästan inte att hålla isär komponenterna. Skolan, situationen på jobbet, ekonomin, Kanada och bröllop. Mitt upp i allat måste jag komma på vad jag vill söka till i höst. Blä.

Idag fyller Robin år i alla fall - 26 denna gång. Jisses vad tiden går - han var 18 när vi träffades :) Lill-valpen... Jag blir inte yngre direkt jag heller, men i alla fall på rätt sida av 25, än så länge det vill säga.
Eftersom det är födelsedag men vi inte har någon lust eller tid till att hitta på något så skall vi göra lite god middag, slöa framför tv'n, äta glass och kolla på finalen i Paradise Hotel. Ute vräker snön ner som aldrig förr och jag är kall om tårna.

Puss

Inga kommentarer: