15 mars 2011

Beep.

Hemma, nyduschad och har precis ätit. Innan jag kryper ner i sängen tillsammans med "min" avhandling så skall jag packa ihop för mat imorgon och lägga fram lite kläder, så slipper det ta en sådan tid på morgonen. Hittar man ingenting att sätta på sig direkt så gör man det aldrig, med konsekvensen att man blir arg, stressad, sen och framför allt FELKLÄDD. Med andra ord så är hela dagen förstörd.

Var ni ute och njöt av vädret idag? Gud, vad skönt det var i solen! Första riktiga vårdagen! Jag satt ute en liten stund och solade nästippen medan Ida stod och pratade med någon gammal kursare, och jag blev helt dåsig efter 10 minuter där på trappan i allt skolskenet. Kroppen är väl inte van... :)

Läsandet idag har gått sådär, men min avhandling är kul! Jättespännande ämne, så det skall nog gå i slutändan ändå. Trots att jag är stressad till tusen.
Imorgon är det upp tidigt, jag skall till lab för att lämna prover och sedan in till Etnologen och sätta mig. Påt' igen alltså!


1 kommentar:

Helena sa...

Så nöjd och glad du ser ut i vårsolen med din mycket fina jacka. Jag måste lägga vantarna på någon fin vårjacka nu, och självklart ska den vara grön. Älskar gröna jackor. Har du sett något snyggt ute på stan du kan tipsa om?