15 mars 2011

Tankar under ett glastak.

Inne i Vera Sandbergs allé är det ovanligt tyst för att vara klockan 9 på morgonen. Jag sitter i entrén, nedsjunken i de mjuka sofforna och kisar mot solen som lyser in genom glastaket. Vickar lite på tårna och konstaterar att jag inte borde ha satt på mig gråa strumpor till beiga chinos, som har en tendens att åka upp när man sitter ner. Ingen idé att grämas över det nu.
Om en halvtimma så börjar min föreläsning. Jag skulle hinna köpa en kaffe. Orkar inte. Långt. Hur eftermiddagen blir är fortfarande lite oklart, jag borde och vill egentligen sitta kvar här och läsa hela dagen, men jag måste samtidigt lämna prover i Billdal. Någon som vet något husmorsknep för hur man delar på sig? Inte? Inte det.
Jag får filura på det där. Under tiden kanske jag kan gå och köpa det där kaffet.

Inga kommentarer: