16 mars 2011

Lady.

Avlider. Tog tunna fina kläder på mig idag och frös inte ett dugg, tills jag tvingades vänta på en försenad buss uppe vid Kungsporten, som måste vara världens kallaste jäkla blåshål. Hållplatsen ligger vid ett högt plank där ingen sol i världen kommer åt att lysa, min kropp känns som en glasspinne nu. Och självklart skulle bussen vara sen...
Men nu är jag av med det i alla fall, en halv liter blod fattigare sitter jag nu här på bussen och försöker tina upp. Idag är det fokus och diciplin som gäller hela dagen, jag har lovat mig själv att inte vika en tum från läsesalen förrän ikväll. Minst halva avhandlingen skall vara färdig. Basta!

Idag hade både jag och R lite sovmorgon. En timma gör så mycket, det är verkligen en bra start på dagen när man först kan rulla över och ligga och snosa i Robins nacke en stund, långsamt vakna och ligga i sängen och räkna varandras fingrar och tår. Kisa mot solen och lägga upp en mental plan för dagen. Efter det följer såklart riktig frukost, ägg och nykokt kaffe skall det vara!

Inga kommentarer: