20 mars 2011

Remind me.

Färdigpluggad för idag, får vi väl säga. Tentapressen börjar göra sig påmind och jag ser fram emot nästa helg - om man säger så. Den här gången skall vi ha muntlig tenta och egentligen så känns det ganska bra, men jag har en hel drös med saker kvar att läsa. Suck.

I ugnen står min vegetariska lasagne och väntar på att bli uppäten. Imorse blev det som sagt fet frukost och jag är inte det minsta sugen för tillfället. Trots att det luktar så gott i hela huset!

Tänker på nästa vecka och försöker låta bli att få magknip. Imorgon skall jag in till stan och sitta fram till 3-tiden, efter det blir det hem till mamma. Hon skall hjälpa mig med en text som jag har problem med. Haha... Läxhjälp. Hrm. Dagarna efter det kommer bara innefattas av att läsa, läsa, läsa och läsa - med andra ord lär jag inte ha så mycket spännande att rapportera om här den närmaste tiden. Har jag tur så blir bussen sen någon dag så kan jag berätta om det.

Vädret har varit kasst idag, lika bra det. Jag har ingen tid att sitta ute och glo nu ändå. Just nu längtar vi till maj istället, den 12:e för att vara bestämt. Då styr jag och Robin våra kosor till Berlin, äter gott och njuter av våren på sydligare breddgrader. Alltid något att fantisera om, i all tentaångest.

Inga kommentarer: