27 mars 2011

Gloom.

Hupp! Min eftermiddag inledes på ett mindre sätt, samtal från jobbet; "Var är du?". Suck. Hade missat/poolen hade missat att jag skulle jobba/inte hade bekräftat, men summan av kardemumman blev i all fall att jag hals över huvud blev tvungen att infinna mig på jobbet och Robin måla vidare själv.
När jag kom hem vid tio hade han målat den sista gången - och gud så snyggt det blev! Visserligen vitt och det är ju inte så svårt att föreställa sig hur det blev, men det blev på riktigt ett helt annat rum! Perfekt! Nu är det bara inredningen kvar, IKEA skall vi ta imorgon.

Nu är det måndag morgon och jag har ganska nyligen kommit upp. Dricker té och är på g in till stan, R har redan hunnit åka. Jag tar med mig matlåda och min bok "Metod och minne" och blir förmodligen kvar i läsesalen idag, framsidan ser så där härligt oinspirerande ut så det blir nog inte gjort mycket om jag stannar hemma. Känner mig lite konstig och trött, vet inte varför.

Inga kommentarer: