16 mars 2011

Only when you can feel it.

Vet ni om en sak? Ingenting är för evigt. Allt är föränderligt. Just som jag skriver detta står Robin och skriker i köket. Såsen blev inte som den förväntades bli. Jag föreslår att han skall reda den. "Nej". Det är ett starkt svar. Han tänker vaken blanda in Maizena eller vetemjöl i såsens framtida konsistens. Uppenbarligen så gäller inte denna teori för såser. De är som de är, och resultatet av såserna är ingenting som en mänsklig hand skall försöka påverka. Okej. Såsen ikväll blir tunn, det är uppenbarligen ett faktum som jag måste acceptera.

Dagen har som sagt spenderats i en kall källarkolal av det finare slaget. Glas i taket och fina penelgardiner kan inte förändra det faktum att lässalen ligger under jord, och att jag som ett resultat av det är stelfrusen. 8 tmmar, 7,5 timmar effektiv tid, har gjort mig till Lucy. Men oj, vad mycket det blev gjort! Jag må känna mig som en nedfrusen istidsmänniska, men en akademisk sådan!

Ikväll tar vi det lugnt. Klockan är mycket och jag fantiserar om mat. R står som konstaterat i köket och förbereder "supper". Trevligt. Lax. Tunn sås. Jag äter vad som helst.

Imorgon blir det stan igen, samt ett försök att reda i framtiden. Samtiden, dåtiden. Allt flyter ändå. Sov gott!

Inga kommentarer: