28 mars 2011

Nuff'!

Snart var den här onödiga månadagen över. Jag hatar den där känslan när det sticker till i bröstet när det dåliga samvetet gör sin påmint på kvällen - vad har jag lyckats bocka av idag? Dagar när svaret på den frågan blir "i princip ingenting", så vill jag bara gå och gräva ner mig. Jag avskyr dagar när man inte får någonting vettigt gjort (och det är meningen att man skall få det...). Men, så är det!

Imorgon får bli världens bästa pluggdag! Det bestämmer vi redan nu. Vad gör vi imorgon då?

* Går upp i tid, fixar hår och sätter INTE på oss första bästa.
* Packar ordentligt och tar med oss matlåda.
* Går på föreläsning.
* Träffar studievägledaren, lydigt kl 11.15 på avsatt tid.
* Sitter i läsesalen tills det är dags att åka till...
* ...IKEA!

Nu skuttar jag och min Ramlösa ner i soffan och glor på Big Brother, medan vi då och då slänger ett getöga på mina fina crème brûlée som står på köksbänken och stelnar! (Kan man ta med sig crème brûlée som matlåda, förresten...?)

Inga kommentarer: