21 mars 2012

Around the corner




Idag testade jag och mamma stället På hörnet som ligger på Magasinsgatan för lunchen. Nu så här i efterhand var jag mest ledsen för att jag inte fotade salladsbordet, som var superbra. Inlagd rödkål, marinerade morötter med kummin, jättebulgur med röd chili, bönor av olika de slag, groddar, två pastasallader (min fave var med tonfisk och kapris...), hummusröror, små söta rödbetor, oliver, bröd... Och allt det vanlig såklart, blandad sallad, majskolvar, små aprikoser, tomater, tärnad gurka, ägg osv... Bra salladsbord alltså!

Vi fick service snabbt och blev placerade på sköna barstolar. Varmrätten lät sig tough vänta, men det var helt okej eftersom det var fri tillgång på det där fantastiska salladsbordet. In kom sedan en kyckling med potatisbakseler, serverad med ett purjo- och svampfräs och en god rödvinsås. Bra, det kan vara svårt med kyckling ibland. Köttet va fint och tillräckligt kokt. Efter maten ingick kaffet och lite rulltårta. Jag är nöjd och kommer tillbaka och vill luncha.

Inga kommentarer: