7 mars 2012

Ma Cuisine (kort recension)


Igår var jag, mamma och syster på Ma Cuisine vid Domkyrkan och åt lunch, men det är inget nytt ställe för varken mig eller Sophia, vi har båda varit där flera gånger.

Ma Cuisine är en trevlig fransk bistro med mat i ganska humana prisklasser. Lokalen är mysig och känns väldigt fransk, och i högtalarna spelas franskt dragspel. Hög mysfaktor. Maten är bra, inga underverk, men känns genuin och vällagad. Igår var det dagens som gällde men annars kan man beställa franska specialiteter som biff och pommes, grodlår och härliga vitlöksmusslor. På dagen serverar de också liten enklare smörgåsar.

Servicen? Nu kommer vi till det mindre bra. I lokalen springer det runt en någon sorts värd som skall få gästerna att känna sig välkomna och se till att alla ha allt, och det är här det fallerar. Förr var det en mysig liten rund farbror som gjorde detta, och jag uppfattade honom som ägaren, tills han (förmodligen) blev utbytt till den nuvarande, som är allt annat än mysig. Jag skall inte gå in på några detaljer, men sist jag och Robin var där var han fruktansvärt oförskämd, helt utan anledning, när vi var där och skulle se om de hade bord för en shoppinglunch. Mycket trist. Bort med honom och Ma Cuisine är en klockren fyra i sin klass. Går ni dit - missa inte dessert. Igår tog jag en fransk marängöverbakt lemontarte. Suck...





Inga kommentarer: