20 mars 2012

Du får göra vad du vill med mig.


Idag är det onsdag, ute kvittrar fåglarna och solen skiner. Föreläsningen gick bra igår, jag fick ett mycket intressant mail på kvällen och hemtentan känns inte lika tung för tillfället, som den gjorde igår. Allt hade kunnat vara strålande, men jag har bara en liten sak att bocka av innan jag kan börja njuta av den här härliga dagen på allvar. Det fixar sig förmodligen under morgonen.

På agendan idag står skriva dagtid och studiebesöka kvällstid. Vi skall till folkminnesarkivet i Göteborg, där jag varit innan med etnologin. Men det är bra att fräsch upp kunskaper, man vet aldrig när man kan behöva använda dem.

Nu skall jag dricka upp min blåbärssmootihe, äta upp det kokta ägget och svepa kaffeslatten innan det är dags att packa väskan. Igår tog jag min Svea-parkas, idag blir det vårjacka och sjal. Härligt!

Inga kommentarer: