23 apr. 2010

Ett, tu, tre...

Fredag formiddag har i Kanada. Klockan ar kvart over 12 och jag och frmast kanske Robin vantar pa Alexandra som snart kommer hem fran jobbet. Da skall Alexandra (enligt Robin) folja med honom till videoaffaren och hyra film. Sjalv skall jag satta igang med mitt plugg, har redan lagt upp en struktur sa detta torde ga smartfritt, forhoppningsvis.

Igar at vi en delikat middag bestende av kott (mmmm...), mammas potatissallad och cheesecake fran Safeway till efterratt. Mycket gott. Idag ar det fredag och kanske borde vi ta oss samman och gora nagot, men efter en hard vecka med mycket bergochdalbana sa kanske motivationen sadar... Istallet stasar vi pa en utflykt till helgen tror jag, vi far se nar de andra tva kommer hem vad de har att saga i fragan.

Daligt besked imorse. Kommunen ersatter inte oss for forlorad arbettid. Surt, men vi far val klara oss. Kanns mycket markligt bara i dagen Sverige, att man kan sitta pa andra sidan jordklotet och omojligen kunna ta sig hem, och arbetsgivaren skiter i det och sager klara er bast ni kan. Jag skall ringa till vara forsakringsbolag och sa vad de sager.

Sommaren har lamnat Calgary och ersatts av vintern. Ute faller tung sno, markligt med tanke pa att jag gick i kjol och bara ben igar. Nu skall jag diska, innan jag satter igang med dagens goromal. Puss pa er dar hemma. Julia

Inga kommentarer: