9 apr. 2010

Insomnia in the mountains.

Datorn i knat, atandes "banana chocholate chips bread", brasan sprakar och jag sitter och beundrar bergen utanfor var porch. Klockan ar bara halv 7 pa morgonen har, men jag kan inte sova. Ont i kroppen sedan igar, nacke, armar och bal. Dels pga av vurpan och dels pga skidakningen. Jag funderar pa att dricka lite kaffe har hemma och sedan ga ner till "the maincabin" dar poolen ligger. Inget folk och bra for lederna. Tsss...

Ute ligger dimman tung over bergen vilket ar valdigt synd. Var vi an aker ar vi omkringade av valdiga berg men vi ser dom oftast inte. Liam sager hela tiden: "Har ligger Kanadas hogsta berg, ca 20 meter ifran oss men vi ser inte ett crap. Men det ligger dar." Jag hoppas innerligt pa en solig dag har uppe i bergen sa jag kan fa foreviga de har bergen. Jamfort med tex Alperna sa ser de har bergen gigantiska ut, ogastvanliga och karga. Alperna ser faktiskt ganska snalla och sma ut i jamforesle :)

Dagens planer ar inte riktigt spriade an, det ar vadret som far avgora det. Vi vet att det pratas om sol i helgen vilket kanske innebar att vi flyttar var skiddag i Lake Louise till sondag istallet, och aker till the hot springs i Banff idag. Liam jobbar sa jag, A och R skall hyra bil. Hall i hatten nu, skidbussen kostar 25 dollar per person fran Canmore till L.L, och gissa vad hyra bil kostar en hel dag ink allt? 30 dollar. Inte konstigt att folk kor bil hela tiden har, kommunikationerna ar ganska vardelosa har. Vi har akt buss i Calgary och dom har verkligen varldens mest omoderna betalsystem. Man har en riktig pappersbiljett som man visar for choufforen och sedan lagger i en liten plexilada nar man kasserar den.

Till sak. Antingen sa blir det hot springs eller sa blir det L.L. Bestamt ar i alla fall Wendy's, hittills har utforskandet av nordamerikansk snabbmat varit ganska dalig. Jag lovar att battra mig. Dock sa har jag provat "Kraft dinner", det mest kanadensiska i snabbmatsvag du kan ata. Ost med makaroner, i en forpackning. Osten ar pulver som man haller i, skitvidrigt men jatteroligt att ha atit nagot sa klassiskt i gastronomisk vag.

Thing's left to do before leaving Canada...
* Tva skiddagar kvar i Banff.
* Hyra bil bara jag och R och besoka Drumheller 2 h bort. Dinosaurier, Kanada's minsta kryka och B&B pa tu man hand.
* Shopping av saker jag inte vill lamna landet utan samt prestenter.
* Bowling and beer.
* Snabbmatsstallen att botanisera i, bla Kentucky fried chicken in a bucket.
* Privatfest (haha) i Canmore imorgon. Canmore ar aven kallat Manmore pga av att 95% av befolkningen i staden bestar av man.
* Utekvall med barhang i Calgary.
* Farmersmarket pa fredag innan vi aker.

Avslutar mitt blogginlagg med en bild pa min tillfalliga utsikt.

Inga kommentarer: