29 apr. 2010

Woho!

Äntligen, ängtligen, äntligen hemma...! Tangenterna sitter helt fel på tagnentbordet, jag är iskall om fötterna och orolig för framtiden, men det gör ingeting för jag är ända hemma. Alla ord med å, ä, och ö måste jag stava om hela tiden, det har helt plötsligen satt sig i ryggmärgen att bara skriva med a och o - på bara dryga tre veckor. Människan är anpassningsbar, hon...

Vi kom igår på eftermiddagen, och dygnet sedan dess har varit lite uppochned på grund av jetlagen. Söta mamma hade staädat hela huset, köpt vårblommor och fyllt kylen med goda pålagg, mjölk och ägg. Mina älskade katter har jag goasat med och tvättmaskinen går varv efetr varv. Snart lukatr huset som vanligt igen, konstigt att hus på så kort tid kan börja lukta "övergivet"..

Imorgon sätter jag gång i 180 j*vla knyck med det sista för mitt projektarbete, på måndag så börjar jag Ma B och skall dessutom försöka validera under veckan som kommer i mina två omvårdnadskurser. Sedan är jag färdig med hela klabbet!
Söta Robin har blivit erbjuden ett vikariat på Onsala hemtj, 80% och han verkar nöjd med det. Stackaren är redan på jobbet, och han jobbar hela helgen. Själv jobbar jag bara söndag kvall, så det blir mestadels plugg för min del.

Åter till soffan. Puss Luutra

Inga kommentarer: