11 apr. 2010

Starbucks och en god bok under filten

Heeelt slut... Efter 4 dagars aventyr uppe i the rockies sa ar vi "hemma" i Calgary. Igar hade vi en helt otrolig dag i Nakiska, vadret var underbart och vi hade jattemysigt. Tyvarr strular mitt kna sa jag har inte fatt ut hundra av skidakningen, men det har varit jattebra i alla fall.
Efter Nakiska sa akte vi till vart motell i Banff dar vi hade tagit in, hade en quick shower och gjorde sedan stan. Forst ett par drinkar pa en irlandsk pub och sedan en riktig cowboy-bar. Handelser under kvallen:

* Robin har pa sig blaa chinos som drog till sig ordentligt med uppmarksamhet. Rednecks verkade ta illa vid sig av blaa byxor, formodligen var det lite val gay for Kanada. Harligt med statement!
* Jag blir uppnaglad i en vagg (av misstag).
* Robin tar fel pa en taxi och en polisbil. Behover jag saga mer? :)

Idag har vi bara njutit. Imorse vaknade vi pa vart motell, lamnade in skidor och snowboard och akte sedan och badade i varma kallor. Lovely. En kanadensisk brakfrukost pa ett hotell, pancakes, hash brown och bagels. Kaffe och juice i massor. Efter formiddagen akte vi hem till Calgary. Nu ar vi uppackade och iordning, jag ar dodstrott efter dagarna i bergen och planerar att tidigt stupa i sang. Imorgon skall jag och R aka pa aventyr, det maste sjalvklart ocksa planeras for!





Inga kommentarer: