21 apr. 2010

Walk hard down life's rocky road

Jag undrar sa en flundra... Hrm. Lit pusselbitar faller pa plats, men varfor bry sig om det??

Big C, Big C, Big C. Nyss uppkommen ur sangen och pavag in i badrummet for att locka haret. Jag och Robin var tillsammans med A och L igar pa middag hos L's foraldrar. Vi at lx rokt pa indianvis pa cedertra i ugnen, creme brulee och kanadensisk ost. Kanadensisk cheddar, om du agon gang snabblar over en sadan, kop. Mycket god.

Robin skvalpar inne i duschen. Idag skall vi sjalva ta oss downtown dar jag varje gang far skampa med svimningsanfallen och ta oss kollektivt genom avenues och streets. Det gigantiska rutfaltet som berattar om hur gator moter vagar och drives moter highways ar forvirrande, stort men mycket logiskt nar man lar sig det. Mina svimningsanfall downtown ja. Jag ar varlden enda manniska som har hojdskrack at "fel hall". Inte nagon som kanner igen sig? Neha, tankte det. Men jag alskar staden, den ar harlig, stor och snall. Skillnaden mellan Kanada och USA, tanker jag mig.
xxx Luutra

Inga kommentarer: