13 apr. 2010

Returing from nerver ending land

Jaha, sa var man tillbaks fran Drumheller. Rednecks, farmers, hillboys - you name it!

Imorse klev jag och Robin in pa en breakfastresturant och tankte ta oss en kopp blaskigt kaffe och nagra stekta eggs a la the northamerican way. Det plingade i dorren nar vi gick in och lamnade dammet fran the highway bakom oss. Ett par sekunder senare hade vara ogon vant oss vi morkret dar inne och vi kunde snabbt notera att inte mindre an 40 nyfikna ogon studerade oss fran topp till ta. De var kladda i rutiga skjortor, skinnvastar, truckerboots och skitiga t-shirts, manga hade inga tander i munnen och de flesta av dem sag ut att inte ha badat pa en manad. Jag skruvade lite besvarat pa mig i min mossgrona Koola Anna-kappa och blommiga Ester Eleonora-sjal. Robin som redan tidigare stott pa motstand gallande hans kladval har i Kanada stirrade skrackslaget pa de overviktiga, tandlosa lastbilschoufforerna och var egentligen redan halvvags genom dorren, backandes.
Dock var reaktionen fran Robin redan forutspadd, och jag kunde snart hala tillbaks honom in. Vi slog oss ner och blev genast serverade kaffe. Apa i bur, ar det sa dom kallar det?
Nar det blev ett missforstand emllan oss och servitrisen lite senare borjade vi tre skratta, och hela cafet foll in i skrattet. De lyssnade pa varenda ord vi sa! Pa det har truckercafet blev jag serverad varldens godaste taost med cheese and chili, och nar vi sedan gick vinkade alla glatt at oss. De hade inte jagat oss nedfor the mainstreet med hagelgevar, wiiie! Victory!

I Drumheller har vi sett varlden storsta dinousaurie, Kanadas minsta kyrka och Hoodoos (lerpelare skapade under istiden). Vi har bestallt cheesecake and pizza-dielivery pa vart motellrum, druckit local beer och vi har studerat staden fjortisar. Vi har kop ol pa varldshistoriens sunkigaste liqourstore och vi har upplevt kanadensiskt prerieregn.
Tyvarr dog min mobil ganska snart, sa jag har inte bildbevis pa varken motellet, kyrkan, var mat eller staden. Dock pa the hoodoos! :)



Inga kommentarer: