25 apr. 2010

Like what?

Godkvall! Den sista kvallen har i Kanada skall nu avverkas. Vi ligger och kollar pa film, efter en eftermiddag pa Farmers Market dar jag har atit free samples till jag mer eller mindre sprack. Pajer, desserts, asiatiskt, sydamerikanskt och roror pa kex. Mycket uppskattat!

For kvallens kulinariska upplevelser har jag rullat kottbullar till guds forbannelse, det blir lingonsylt fran IKEA, gott fluffigt potatismos och hemgjord sas. Jag och Robin har kopt picklad gurka till i smaken Yummie Yummie. Det kan val inte vara annat an fantastiskt gott da va? :)

Snon som lag som ett tjockt tacke har imorse har nu smalt bort och ersatts av lysnade grona grasmattor. Det kanns konstigt att aka hem men anda bra, jag saknar familjen, katterna och mitt lilla hus.
Imorgon ar var sista dag och da skall vi fira genom att bowla, ata pa Wendys, packa och kopa med oss saker vi inte klaar oss utan, chiliost bland annat. Jag forstar fortfarande inte hur det inte kan finnas i Sverige, wierd... :S Varldens mest fantastiska pahitt, formodligen.

Kvallen: Mat, film, kortspel och kanske lite vino. Mys.

/Cherrylanes Luutra

Inga kommentarer: