17 apr. 2010

Until things are brighter

Sitter ute pa balkongen och njuter av varma vindar. For att skingra tankarna tanker jag inom den narmsta timman kla mig i kort kjol, hoga klackar och dra gatan ner for en ol pa en uteservering. Omradet vi bor i bestar av butiker, villor, ligour stores och lite barer. Den narmsta uteserveringen ligger tre hus ner, serverar chicken wings med goda dipper och Grasshopper i stora glas. Det blir bra for kvallen. Ni dar hemma i Sverige ligger redan i era sangar och sussar sott, om ni inte star pa en bardisk och leker ododliga, dvs.
Ute pa vagen kor farliga killar omkring i sina monstertrucks med dundrande musik och nedrullade rutor, med kepsen bakochfram och tatueringar pa armarna. Jag lyssnar pa Cashen och funderar hur jag skall sakna Island. Med bomber och dynamit, eller pa ett mer slugt satt? Tiden far utvisa den saken. Alexandra som jobbar pa bageri har tagit med sig ett delikat rosmarin-brod som jag knaprar pa och skoljer ner med Canadian, den lokala olen med lonnlov pa, precis som allt annat som ar kanadensiskt.

Well I love to wear a rainbow everyday
and tell the world that everything's okey
But I'll try to carry of a little darkness of my back
until things are brighter -->
I'm the man in black


Bilden ar fran utsidan av vart motell i Banff, dar vi fann spar av cayotes. I handen haller jag en kaffemugg fran Tim Horton, som McDonalds fast med kaffe och dounats.

Inga kommentarer: