15 apr. 2010

Gonna miss you, big C.

Efter en underbar kvall har i Calgary ar det snart dags att saga godnatt. Kvallen inleddes pa the local bar har i Marda Loop med Liams pappa, tillbaks efter jobb i Ottowa, ol och hockey, chicken wings och prat. Vi 4 drog vidare och bowlade, jag kom inte sist! :) Sedan akta vi hem, stackars Liam och Alex som skall upp klockan 5 imorgonbitti sa tack for sig och jag och Robin knatade gatan ner for en "Grasshopper" och lite fried chicken fingers med plumsouse and dill dip. MMMMM!! Saker jag kommer sakna med Kanada....:

* Everythings comes with chili and cheese. Baked with chili and cheese, served with chili and cheese, topped with chili and cheese, BOILED with chili and cheese... Tack for att jag har shoppat mat med mig hem...
* En ol finns alltid att fa runt hornet. The liquor stores ar oppna i princip jamt, precis som att ga ner och kopa tidningen i kiosken runt hornet. Matte fan ta sossarna och deras systembolag.
* Servicen. Eftersom tjejerna pa resturangerna tjanar 8 dollar per h och lever pa dricksen sa ar servicen PA TOPP. Gotta love it. Sophia, tank dig Ryssland, fast motsatsen...? Great.
* Naturen, folket, utbudet, stammningen... Allt.

Nu kryper jag ner. Imorgon tar vi sovmorgon, svanger ner forbi Safeway och Starbucks for shopping och kaffe, packar och njuter av vara sista timmar i varldens basta land.
Natti natti, Luutra.

Inga kommentarer: