26 maj 2010

Jag anar ugglor i mossen..

Det är seriöst något fel på min 6 år gamla dator. Grr... Trots åtskilliga uppdaterings-försök och nya datordelar genom åren så går det nu bara trögare. Och trögare. Och trööögare... Jag antar att det bara är att stirra döden i vitögat och inse fakta - Bettan är inne i livets slutskede. Snart brakar hela klabbet ihop - rädda det som räddas kan! Jag skall med andra ord köpa brännskivor och börja bränna rubbet. Extern hårddisk? Nejdå, så modern (rik) är man inte.

Lång dag idag. Upp och jobbade klockan 7, duktig som man är så cyklade jag till jobbet. Sedan hem och plantera, diska och plocka, farmor kom på kaffe. Jag hann där i mellan med en öl i solen på Nils gräsmatta. Krr, va gott man kan ha det...

Sitter för tillfället och väntar på att R skall komma hem från jobbet. Den där ölen för ett par timmar sedan har gjort mig extremt torr i halsen och jag bäljar Ramlösa citrus. Man måste hålla sig på topp!
Apprå på topp, lönespecifikationerna kom idag och vi fick tillsammans ut lite mer än vad vi trodde. Behövligt. Imorgon skall jag lydigt sätta mig och betala vad vi är skydliga hyresvärden, Viasat, Agria, banken och fan och hans moster. En stor kopp kaffe och ett djupt andetag så går det nog den här månaden också :) Skämt åsido, jag gillar att betala räkningar. Jag tycker om kontrollen, att veta vad jag har på vilket konto och att sitta och knappra på miniräknare och göra budgetar (som ändå alltid spricker). Sådan är jag!

Imorgon tar jag sovmorgon, kollar på Nyhetsmorgon i sängen med katten (vilken av dem som nu behagar göra mig sällskap), och sorterar papper nere på kontoret. Hindersprövningen måste postas till prästen, en solist skall nosas upp och garderoben bör städas. Allt detta innan klockan 15:00, då jag börjar jobba.

Puss på er! Luutra

Inga kommentarer: