6 maj 2010

Skulle du verkligen?

Kväll på jobbet, jag har slutat och sitter här och väntar på att Robin också skall sluta och komma och hämta upp mig. Imorgon blir det en heldag, först skola på morgonen och förmiddagen och sedan in och jobba kvällen till halv 10. Mina matteböcker kom äntligen idag, tack igen snälla mamma för din hjälp.

Jag har ångest för matten, det river verkligen i magen. Robin försökt hjälpa mig imorse, men det gick inte så bra... Jag hoppas verkligen matteläraren kan få mig att fatta imorgonbitt, annars är jag fucked. Fullständigt fucked. Tänk om jag hade haft en annan kurs som jag skulle läsa, vilken som helst! Jag och matte funkar verkligen inte. Visst tycker jag matte är helt okej när jag äntligen fattar, men att börja med ekvationer när man inte ens har grunderna är svårt. Så här i efterhand förstår jag verkligen inte hur jag kunde bli godkänd i ens a-kursen. Snäll lärare är bra, men så snäll att han sitter och hjälper oss i genom nationella prov? Inte så bra i längden.
Nej, jag får försöka fokusera på att detta skall gå (även om det för tillfället känns helt hopplöst..) och sikta på att jag helt enkelt skall klara det. Det finns inget annat på min karta, utan ett godkänt i b-kursen kan jag helt enkelt lägga mig ner och rulla över gräsmattan för alltid.

Helgen inom räckhåll. Lördag - plugga, söndag - arbeta. Seriösa saker det här.

Inga kommentarer: