5 maj 2010

Shhh..

Knepig dag. Ingen mattebok är lika med total ångest. Dock.

Idag har jag pratat med vår (jag måste sluta skriva min) bröllopsfotograf Camilla. Jättegullig tjej, det här kommer nog bli hur bra som helst! Vi skulle höras av längre fram i juni så vi kunde träffas för ytterligare konsultation och bilder. Jag har dessutom pratat med pastorsexpiditionen och äntligen fått namnet på vår präst (se, inte "min präst"), och namnet antyder till att detta inte skulle vara som vi befarat, en finnig femtonåring som inte vuxit i prästkappan :) Vi oroade oss för det ett tag, för första gången vi pratade med pastrosexpititionen så sa dom "oj hoppasan, inga präster, det blir nog en vikarie!". Kul, nästan jämt. Men prästens namn antyder till att detta är en seriös, gammal, fullvuxen präst. Sånt gillar vi!

Fick tillbaks mitt betyg i projektarbetet. MVG. Stolt.

Idag blir det apelsinbrässerad lax med dragonkesella. Smalt och lyxigt, gillar! Städning? kanske det? Plugg, knappast utan böcker du!
Borde bädda rent i sängen, städa köket, förbereda för maten, kyla en flaska vin, sortera i kontoret, sopa uteplatsen... Hrm. Det får nog bli tv'n en stund, efter att jag ha gjort det allra nödvändigaste (kylt vinet, haha!).

Imorgon jobbar jag kvällen på Svalan, precis som på fredag. Planerar för Halmstad nästa vecka, saknar min Mickis juh! :D

Puss LUUTRA

Inga kommentarer: