17 maj 2010

Next to

I bakgrunden dånar Armagedon och i ugnen står en stor bit kött och grillas. Till det blir det ny potatissallad med jalapëno och ruccolasallad.
Dagen har spenderats i sängen med skolböcker, plöjer Vård- och omsorgsarbete i hopp om ett Godkänt i kursen och på provet.

När våren närmar sig (inte värmen iaf) så suger det i klädtarmen. Jag vill ha nytt, nytt, nytt! Lite baskläder är beställda från H&M, toppar och ett par shorts. Inte en enda klänning, det ni!
Min klänningstörst försöker jag dämpa med lite fönstershopping, i det här fallet från nelly.com. Här är några godingar jag spanat in (men inte har råd med):



Jag hatar Armagedon. Robin älskar den, men sedan den gången vi såg den tillsammans och jag i knappa två timmar berättade för honom om vad jag tyckte om temat "USA räddar världen - igen", så är han inte lika sugen på att se den nu för tiden. Skyll dig själv, ropar jag och gottar mig åt scenen där presidenten talar till folket som "en medborgare och inte som en president". Amerikanskt pekoral när det är som värst.

Imorgon skall jag förmodligen in till skolan en sväng och "skriva ett prov", kan vi kalla det. Sedan skall jag städa och plugga. Spännande va? Självklart återkommer jag imorgon med fler smaskiga detaljer.

Inga kommentarer: