23 maj 2010

Sugar

Nu är jag trött både i benen och i huvudet. Fullt upp idag. Plugg, handlat och pysslat här hemma, minst sagt. Städat, planterat blommor, sopat ute platsen, tvättat och hängt kläder och badat katten. Under högljuda protester. Nu blir det sill, färskpotatis, gräddfil och stark ost. Luutra loves sommaren.

Robin skall iväg på middag ikväll så honom har jag nog inte hemma förän vid 8-tiden. Då hoppas jag han har med sig planteringsjord, den vi hade räckte tyvärr bara till några krukor. Ikväll tar jag hand om lådor och spolar fasaden, fick inte heller igång vattenslangen av någon anledning. Det är väl typiskt, när man väl är i grejar-tagen så strular "the gear". Haha... Men jag kommer igång igen ikväll!
Nu njuter jag av min soliga lediga söndag istället med en bra bok och lite sol i ansiktet. Följande vecka ser ut såhär...

Måndag - Läsa vård- och omsorgsarbete. Köpa mer blommor att plantera och färg att måla utemöblerna med.
Tisdag - Plugga. Möte med prästen kl 17:00 i Släps kyrka.
Onsdag - Jobba 7-15:00
Torsdag - Jobba 15-21:00
Fredag - Plugga
Lördag - Ledig dag :) Löning. Kan det bli bättre?
Söndag - Plugga inför valideringen på mån.

Dagen i bilder. Det fina mönstret är ett mönster på en duk som min snälla mamma köpte till mig idag. Kommer bli jättefint när utemöblerna är målade och på plats, och när vi fått planterat klart och plockkat fram textilier! :)





Inga kommentarer: