12 maj 2010

Pleased.

Tillbaks från Kungsbacka med Robin. Vi lämnade in våra ringar för upputsning, gravering och storleksändring. Tjejen inne på Hallbergs Guld såg misstänksam ut när jag lämnade fram min tilltänkta ring. "Det här är är en jättefin ring", sa hon, men du vet att den kanske inte är så bra just som vigselring va?
Mjoå, det vet jag. Men jag älskar den. Med det menade hon storleken och att stenen inte hålls fast så bra. Hon sa att generellt sätt så är folk jätterädda om sina vigselringar - till en början. Jag förstår precis vad hon menar, men jag vill ha den ändå! Servicen var jättebra, hon tog reda på lite om ringen (den är från 1958 och svensktillverkad) och var allmänt hjälpsam mot både mig och Robin, som just nu då är ringlös. Våra ringar kommer innan midsommar, hon skulle ringa när de är färdiga.

Och vad är det då för fantastiska pjux här intill...? ;) Brudskor blev det och "brudgumskor" bidde det också! De var lite dyrare än vad som var tänkt i budgeten, men gud så fantastiska! Jag älskar dem, perekta i storleken och helt som jag ville ha dem. Det var lätt värt de extra slantarna! Robin hittade fina lite enklare festskor i mjukt svart skinn, han blev nöjd han med!

Nu skall jag duscha, lägga in en webansökan för skolan (gick bra där med!) och sedan pula lite med våra kontor och ekonomin, innan jag cyklar iväg till jobbet, ikväll är det Svalan som gäller! Puss på er alla där ute i regnet! Cherrylanes's Luutra

1 kommentar:

Ami sa...

Hej!

Jag vet inte om bloggen är aktuell längre eller om ditt bröllop har varit...Men är du intresserad av att sälja skorna om de är i storlek 37? Jag gifter mig nästa sommar och skorna skulle passa så fint till min klänning..:)