30 maj 2010

Jag vill åka bort.

Imorgon, efter mina slutprov, så är jag (förhoppningsvis) ledig i nästan en och en halv vecka. I sig är inte det något ovanligt, men då skall skolan vara klar och jag har lite drygt en vecka innan jag börjar jobbar igen. När jobbet har dragit igång så är jag inte ldig förrän bröllopet.

Jag vill verkligen åka bort. Allra helst nu. Mitt i min ångest mindes jag min fina vän Mickis. Gräjt, hon bor ju långt bort härifrån! Halmstad, tar hela timman med tåget! Men så kom jag på mina slutprov. Attas. Dessutom skulle M fira Mors dag, och jag var tydligen inte inräknad i planerna. Strange enough.

Dagen segar sig fram. Om det ändå vorde 24 timmar längre fram. Då är prov-helvetena över och jag behöver inte tänka på skolan förrän jag tryggt är inskriven på universitetet. Tänk om jag inte klarar valideringen. Tänk om. Då är allt fucked. Jag är fucked. Gulp.

Vill ni veta vad jag skall göra idag? Då skall ni genast få veta detta. Jag skall;

1. Hyra film med pappa. Wiie.
2. Laga grekiska fetaostbiffar. Wiie.
3. Dicka vin och gråta. Wiie.

Suck. Dags att klä på sig, pappa väntar redan nere i hallen. Luutra


Inga kommentarer: