22 apr. 2012

När förändringarnas vindar blåser...

Jag har alltid haft svårt för när saker förändras och jag inte kan göra något åt det. Det spelar egentligen ingen roll om det är till det bättre, hopplösheten över att inte kunna påverka infinner sig ändå. Något man får lära sig att leva med, antar jag. Nu har Picnik lagt ner och Blogger har ändrat sitt gränssnitt för gott, två stöttepelare som hela den här bloggen har vilat på. Jag gav det ett försök att gå in på Google+ där Picnik har lagt över ca 1/3 av alla sina funktioner, men systemet är rörigt och riktigt dåligt. Allt handlar om att skapa ett nätverk och dela bilder snarare än att redigera dem och därför är funktionerna snorenkla. Jag gillar det inte. Tills min tröst har jag hittat Picmonkey, ett program som liknar Picnik och som jag skall ge en seriös chans. Det kan säkert bli bra. Vad det beträffar gränssnittet så har jag jobbat i det lite tidigare, så det är inte en komplett nyhet för mig. Som sagt, man vänjer sig. Nu skall jag försöka börja blogga igen.





Inga kommentarer: