22 apr. 2012

Rysk yoghurt, en nyhet på hyllan.

För några dagar sedan provade jag den ryska yoghurten istället för den turkiska eller grekiska från märket Lindahls mejerier och blev väldigt glad. Den turiska och den grekiska tenderar att bli lite vattnig och grynig, men den här var mjuk, len och krämig. Jag slafsade i mig en halv liten burk och fick lite dåligt samvete med tanke på det höga priset. Idag fick jag för mig att studera burken lite närmare, och upptäckte snart det självklara; den grekiska/turkiska blir lite rinnig på grund av sin lägre fetthalt, den här supergoda ryska hade hela 17% fett. Men jag svalde hårt, i ett LCHF-perspektiv är detta goda nyheter. Mer fett till folket. Hoppas jag... Betyget för den här lilla burken blir i alla fall en solklar femma, godare var naturell yoghurt får man leta efter.





..

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Julia,
kul att du gillar vår produkt. Skicka ett meddelande till oss på Lindahls FB sida så att vi kan skicka dig en värdecheck!

Lindahls mejeri