24 sep. 2009

Veckoplanering v 39

Äntligen så var den tredje inlämningen färdig. Stolt, trött och väldigt nöjd. Nu blir dett pluggfritt i två dagar vilket skall bli väldigt skönt. Skall dessutom bli spännande att få tillbaka inl 2 och 3, för att se vilket betyg hon ger. På inl 1 har jag en komplettering kvar att göra, så den har jag inte fått tillbaks än heller. Och eftersom jag nu gjort 3 uppgifter och bara har 2 kvar att göra så känns det lite knepigt att ännu inte fått kläm på hur den här läraren tänker när hon bedömer och sätter betyg, alla lärare tänker ju olika :) Men jag hoppas att hon är "gentle" med mig... Geografi är ju, som sagt, inte min strakaste sida.

Älsklingen sitter fortfarande och bråkar med pappas datorer som står här och alstrar värme som ett mindre kärnkraftverk. Men nu verkar det som att även han är på slutspurten. Hans break idag blev att gå ut och rensa Nils stuprännor, han drar in pengar på de mest märkligaste sätten nuför tiden... :D Men allt är bra!

Efter 5 timmars plugg idag så satte jag mig ner och gjorde nästa veckas veckoplanering. Det blir spännande den här veckan med och det ser även ut som kostnaderna kommer hållas nere ordentliget (igen!). Bilderna är fotade ur mina böcker, så var inte för hårda med mig. Ingen är felfri... Allra minst jag ;)
Ikväll blir det grekisk kyckling i ung med potatis, tomater, morötter, lök och fetaost. Skall svänga ihop en het chilisalsa till detta. Sedan blir det Lyxfällan och bums i säng, jobbar imorgonbitti, även om 7 till 11-passet förmodligen inte kommer ta död på mig... Dock kanske lördagens 7-21 gör det.


Rysk laxsoppa med kapris (Ur Smaker fr hela Världen, Ryssland)


Grekisk "allt-i-ett" med 20 vitlöksklyftor (Ur Smaker fr hela Världen, Grekland)


Indisk curryfärs med yoghurt & chutney (Ur Smaker fr hela Världen, Indien)


Falukorv med grillade majskolvar och citronbuljong (Ur Allt om Mat nr 16 2009)



Heta fiskburritos med guacamole (Ur Allt om Mat nr 16 2009)

Inga kommentarer: