19 sep. 2009

Roligt nästan jämt

Lördagen har hittills tillbringats på jobbet. har hoppat in extra och jobbar faktiskt på tärnan, för första gången på typ 2 år. Eller ett och ett halvt i alla fall. Jättemysigt, det är alltid trevligt med lite omväxling.

Jag hade i alla fall jättetrevligt i Halmstad, det är så härligt att få komma i väg och se lite annat om än så för ett dygn. Mikaela mötte upp mig i stan och vi pep iväg på en mysig i fika på en innegård i ett gammalt korsvirekshus. kaffe och ostfralla (som tyvärr nog sett sina bättre dagar). Sedan gick vi hem, lämnade lite saker och gick sen på en promenad. Underbart väder och underbart sällskap.
Hem igen, lite spray i håret och klädbyte för att sedan sticka iväg och äta tapas. jag ääälskar verkligen tapas....
Eftersom jag tydligen suger på att vara social och dricka vin samtidigt så blev det en tidig kväll, redan halv 10 var vi hemma för att slänga oss i soffan under duntäcket med glass och godis för att slå på True Romance. En helt perfekt dag, med andra ord.
På morgonen smet jag iväg och köpte lite bröd i bageriet, långfrukost som följdes av lite shopping på stan. Var till slut hemma vid fyra-tiden, med skavsår och lökisar då jag fick ta mig en för egen maskin från Kungsbacka, konkandes på mig packning. Det är roligt nästa jämt...

Har ytterligare varit gränänka en natt. jag vet inte hur mycket jag varit själv det senaste. Dock lovade han att att han skulle vara hemma nu när jag slutar klockan 16.00. Vi får väl se hur det går med det...

Omorgon skall jag bara ta det lugnt och sätta mig och börja med inl 3 i geografin. Känns skönt att starta en dag tidigare så man kan ha lite framförhållning.
Slutar som sagt om nån timma, bloggar mer då och lägger upp lite bilder fr Halmstad.

xxx luutra

Inga kommentarer: