21 sep. 2009

Kunglig kanin (jupp)

Uppehåll i studierna, för tillfället i alla fall. Jag har legat i sängen (det var ju det där med att plugga på distans...) och läst och fört anteckningar över vattenbrist och översvämningar. Tänkte sätta mig och börja pränta ner det hela om en liten stund.

Annars allt väl. Mår bra för tillfället och känner mig till freds med livet. Så länge det nu varar det vill säga. Saker och ting brukar sällan falla ut allt för väl i mitt liv, har jag en känsla av. Men just nu känns allt bra och jag skall inte klaga.
Jag kämpar på med skolan och känner att allt känns jättebra. Det är skönt att få ett break från jobbet och gör något annat ett tag. Robin kämpar på även han även om det går trögt med jobbsökandet. Inget utfall någonstans hittills, men jag har en magkänsla (som om den någonsin har visat sig pålitlig) som säger att ett positivt besked kommer komma i början/slutet av sep-okt. Och nej, jag sitter inte här och siar utan han har sökt ett jobb som jag hoppas kommer ge någonting. Tänk vad härligt det vore!
Själv jobbar jag lite extra på Bukärrsgården nu. Skall bland annat jobba natt så fort tillfälla ges, har gjort det lite det senaste året och faktiskt börjat tycka det är lite småmysigt. Tyvärr så finns det inte mycket nätter att få bara. Men men.
Över huvudet taget så har det hela med ekonomin blivit lite lustigt. Även om läget inte ser jätteljust ut för oss så har vi det båda väldigt bra nu. Vi trivs med att planera och strukturera, något vi fått lära oss de senaste månaderna mer än någonsin. Idag åkte vi för att storhandla (alltid på måndagar...) och köpa kattmat. Summan av kardemumman blev 5 middagar för 243 kronor. Plus lite frukostmat. Vi är grymma. Och ändå äter vi bra, varierat och roligt. Sedan åkte vi för att köpa kattmaten. Vanligtvis brukar vi köpa Royal Canin. När vi skaffade Curry & Dixe så kostade 10 kg 450 kronor. Nu, 3 år senare så kostar dom jäkla påsarna 639 spänn. Sjukt. Så eftersom lågkonjukturer även drabbar små katter så blev det "Katty". Med köttsmak. (Whatever that is) 15 kg för 229 kronor. En burk Mjau med makrill som plåser på såren. Än har jag inte vågat bjuda på en portion "Katty", men det kommer ikväll.


Vår middag ikväll kan även den falla ut lite hur som helst. Jag vet att det blir kyckling med grönsaker, men i vilket form har jag ingen aning om. Jag radade upp huvudingredienserna framför mig och det lutar åt 1) Kyckling i ugn med rostade rotfrukter & grönsaker, eller 2) Het kycklinggryta med grönsaker.
Spännande.

Åter till studierna. Luutra

Inga kommentarer: