6 sep. 2009

<.<

Har suttit och lagt middagsplanering för de två sista veckorna i september. Vår matbudget har hittills fungerat hur bra som helst, klart jag visste att veckoplanering var bra men det är ändå över förväntan. Det går på en betydligt mindre summa!

Nu när jag slutar jobba kommer jag äta betydligt mer hemma, vilket bara gör det ännu viktigare att vi slutar impulsköpa och håller i matbudgeten. Vi har bestämt att vi skall laga mat 5 gånger i veckan och äta rester 2 dagar i veckan plus några luncher. Där till får vi fylla på med nudlar och lite mackor :) Lunch är inget någon av oss äter varje dag så det skall nog funka.

Rätterna vi skall laga för de två sista veckorna är...:

* Spansk pasta med musslor
* Hälleflundrasnurror med lax (något vi fått av Robin's mamma och ligger i frysen)
* Karibisk lax
* Vegetarisk linscurry
* Indisk kycklinggryta

* Inkokt lax med klassika tillbehör
* Falska Wallenbergare
* Pasta e fagioli
* Potatis och purjosoppa
* Vegetarisk auberguinegryta

Planen är att köpa storpack och då blir det tyvärr lite samma råvara ett par dagar i följd, men jag har försökt lösa det på det sättet att variera rätterna och laga ur så olika kök så möjligt, så märks det inte så mycket :)
En annan tanke var att äta vegetariskt minst en dag i veckan också.

Vad mer? Skolan börjar förhoppningsvis den 14:3 september. Imorgon skall jag till Kompetenscentrum och skriva in mig. jag försökte faktiskt göra det redan i fredags med då var alla hadläggare på utbildning - typiskt. Planen är att läsa upp lite betyg och i vår komma in på projektledarutbildningen på Sensus.

Idag blir det Viltjärpar med rotserrimos och lingonyoghurt :)

Inga kommentarer: