27 sep. 2009

Söndag förmiddag (med huvudvärk)

Huvudet spränger och jag fattar inte varför. Jag har haft huvudvärk sedan jag vaknade vid halv 9 imorse och den verkligen vägrar och ge med sig. Dumma huvud.

Idag är jag i alla fall ledig vilket känns 100% BRA. It's a good thing. Jobbade extra på Tärnan igår 7-21:00, ovant men roligt. Trevligt att också få jobba med kollegor som man inte arbetat med på 2 år. Men dagen var lång och bitvis lite seg, allra värst blev det faktiskt vid 7-draget när tiden vanligtvis brukar springa iväg. men jag kom hem till slut och kunde krypa ner i sängen. Idag har jag varit och handlat med Robin för nästa vecka. Det blev inte fullt så billigt som förra veckan men nu var vi tvungna att köpa mängder av grönsaker (sedan när har det blivit berättigat att dubbla priserna på lime & avocado??) och en hel del kött och fisk. Det blir dyrare då. Men vi höll budgeten och svängde förbi Plantagen och fyndade 4 orangea och röda chrysanthemum för 24,50 kr styck. Nöjd är jag, jag har inte haft något i fönstret sedan i somras. Fönstret ja....

På övervångingen i vardagsrummet så har vi ett fönster som säkert väger 100-120 kg. Det håller på att trilla ner. Så vår snälla hyresvärd har anlitat arbetskraft som tydligen skulle komma och fixa det hela plus byta fönster i sovrummet. Jättebra, men jag kan gissa att det hela inte kommer ta 1-2 timmar... Det kommer som Barnen på Frosmofjället.

Resten av dagen då? Jag planerar att först och främst gå och lägga mig igen med en kopp té för att bota min huvudvärk. Jävla huvud. När det är färdigt skall jag masa mig upp till datorn och sätta mig och ha framförhålling och börja på inl 4 en dag i förväg. (Kanske tar jag lappisen i sängen...) Robin skall iväg och göra lite grejer, just nu är han över och leker med Nils nya leksaker. En ny 50 tums platt-tv och Nils åkgräsklippare. Det har väldigt roligt tillsammans, de där två.
Ikväll lagar jag frikadeller tomatsås med spaghetti och basilika.

Den fula minen till vänster bjussar jag på (den med).

Inga kommentarer: